Paris

Paris was lovely! Jag förstår varför folk säger att man måste ha sett den staden innan man dör.
Iofs har jag förhoppningsvis några år kvar innan jag dör, men man vet ju aldrig och nu har jag
iallafall sett Paris. Sacre Coeur och Notre Dame var fantastiskt.



Pappa tog paparazzi
bild av mig på flyget hihi



jojo mamma jag
Johanna, mamma och jag äter paninis


 
Johanna och jag vid Seine,
på kvällen. Vackert!



 
Johanna äter gyros



Så god glass att den
nästan tävlar med Italiens.
Men bara nästan.


hih

Jag, mamma och pappa på ett café.
Min pappa och jag har kommunikations-problem:
Jag: Det smartaste är väl att jag och Johanna sitter kvar på nåt café medan ni hämtar väskorna?
Pappa: Jahaaaja. Så ska vi hämta dig nånstans halvvägs till Thailand eller Ukraina sen då eller?
Jag: Eh, varför? Tror du det kommer nån och lyfter upp mig och bär ibäg mig och åker iväg med mig
till Ukraina om jag sitter på caféet därborta eller vad?
Pappa: Lyfter upp? Bär iväg? Du skulle ju gå självmant, du springer ju runt som en råtta med
franska killar innan man hinner lyfta ett finger.
Jag: dom var ju trevliga, vi var ju på samma ställe.
Pappa: Jahaaaja, "vi hade stått på samma gata i fyra sekunder, så vi känner varandra jättebra"









Tisdag kväll, Frankrike - Spanien, ett ord: FOTBOLLSHYSTERI

Fotboll





















Helt smockat på alla barer, caféer och restauranger, jag hade tur och träffade
några franska killar som gav plats åt mig så jag lyckades se det mesta av matchen,
fick gå under namnet "la suédoise" ("svenskan") hela kvällen och fick öl utspilld
över mig, en mängd pussar och kramar när Frankrike tog hem segern, och ägnade
kvällen åt att försöka göra mig förstådd samt förstå vad tio stycken fransktalande
killar som var urdåliga på engelska sa. Det var roligt kan jag lova!



Efter segern var det glädjeyra överallt, folk sprang över bilar,
hoppade på motorhuvarna, grät och skrattade. Wonderful!








Lite för mycket av det goda?

För den som har hört talas om den mängd sexshoper, prostitutionshak
och sexklubbar som finns i området Pigalle i närheten av Moulin Rouge,
så kan jag tala om att det är INTE en överdrift. Check it out:

sex shops

Med risk för att göra någon eller några besvikna, så kan jag meddela att jag
varken köpte eller sålde några såna här tjänster, sorry!



Däremot var det jäkligt häftigt att se Moulin Rouge i verkligheten,
efter att ha sett filmen ca en miljon ggr.

Moulin Rouge

Moulin Rouge









Dom här killarna breakade ute varje kväll. Har videoklipp också, men tyvärr
går dom inte att lägga ut eftersom den funktionen är nerstängd just nu.
Men dom var mad grymma, aldrig sett nåt liknande!

B-boys




We like!









Amelie från Montmartre


Filmen Amelie från Montmartre är ungefär världens mysigaste film,
så det var en självklarhet att leta sig fram genom hela Montmartre
(och det var inte lätt kan jag lova) för att hitta des 2 moulins där
Amelie jobbar i filmen, och äta lunch där. Ett måste helt enkelt
om man har sett den här underbara filmen!


Amelie


 

Ja, jag är en nörd men jag var bara tvungen att fota toaletten där dom har
sex i filmen, och klockan som stannar. Har ni sett filmen så förstår ni varför,
har ni inte sett den, se den!









Bussen

På bussen mot flyget hem. Lägg märke till pappa med galen min uppe i hörnet, det var han
som tog bilden. Jag har aldrig sett mig själv le så forcerat förut som på dom här två bilderna,
men efter att ha stressat sönder, sprungit omkring för att hitta rätt metro linje, hinna med den,
vara nära på att missa bussen och då också flyget hem, så var jag inte på topp. Ingen annan heller.

galna familjen

Galna familjen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback