Hihi jag är bra

Mihihihi dom ämnena jag har fått veta vad jag ligger på i hittills har det gått bra i. Mvg i idrott, Mvg i Gym-och-Friskvård, Mvg i engelska, Mvg i svenska, Vg i psykologi, och chans på Mvg i historia och samhäll om jag fortsätter såhär nästa termin också. Så enda orosmolnet är väl franskan. När jag har bloggat klart ska jag börja se mig om efter saker att slå sönder om jag får reda på att jag har sänkt mig i franskan. Jag har ju en tendens att kasta saker in i väggar och slå sönder saker när jag blir förbannad, och det är ganska onödigt att ha sönder fina saker som jag tycker om. Som när jag hade sönder min mobil. Det var lite synd.

En lärare sa till mig idag att han uppskattar mig som elev för att jag är en stark person, vågar stå för mina åsikter och säga vad jag tycker, och att jag alltid ger mig in i diskussioner och inte ger efter och för att jag vågar ta plats och göra mig sedd och hörd i vår "grabbiga klass". Jag gillar honom, han är uppmuntrande och han gör så att man verkligen vill engagera sig i hans ämnen. Men det är sant att det inte är många tjejer i vår klass som verkligen vågar göra sig sedda och hörda, det är väl jag och sen ett par till. Men många är väldigt tysta och tillbakadragna. Fan vad trött man blir på den där jävla normen att man "ska" vara tyst och snäll och rar bara för att man är tjej. Våga synas och höras och ta plats för fan, hur ska man annars få det man vill ha? Det är bara att klampa på för att nå dit man vill, man kommer inte uppnå nånting som tjej om man bara sitter där tyst som en mus och fnissar lite ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback