Landet

I lördags morse åkte jag och Malin till mitt land för att dra oss undan i vår egen lilla värld under lördag - söndag. När vi kommer fram inser vi att solen skiner, så vi kastar på oss bikini och ska precis springa ner till sjön och lägga oss på bryggan och sola sönder, när Malin tvärstannar och hojtar "ORMAR! Det kanske finns ormar!" men jag löste situationen genom att springa neför stigen till sjön och skrika och hoppa i bästa Ronja Rövardotter vårskri-anda. Ormarna flög sin kos (slingrade sin väg?).

Vi tillbringade hela dagen på bryggan, låg och lyssnade på mp3:erna och puttade på varandra ibland för att beklaga oss över att ett moln skymde solen eller att en myra kröp för nära handduken. Det var skönt. Men helt plötsligt inser vi att en gåsfamilj, bestående av två STORA Kanada gäss förmodligen en morsa och en farsa, och deras sex små kycklingaktiga ungar är påväg mot bryggan. Åh vad söta ungarna var,  tänkte vi och fnissade lite. Sen inser vi att hela jävla gåsfamiljen är på väg upp på piren som ligger max två meter ifrån bryggan där vi ligger, för att beta gräs. Vi tänker att dom ska väl käka några grässtrån och sen flyga vidare och äta någonannanstans. Men icke. Ungarna ska käka upp hela gräsmattan medans dom stora fåglarna stod och stirrade fientligt på mig och Malin medan dom väste ur sina munnar (näbbar?) mot oss. Jag föreslog att dom kanske hade pollenallergi men då tittade Malin på mig med en blick som sa goddag yxskaft så jag la ner den teorin. Sen skulle vi fika uppe vid huset, men vi vågade inte gå förbi gåsjävlarna eftersom dom väste så fort man kom i närheten. Men med lite hjälp i form av min lite modigare mormor, en spade, en morbror och en gräsklippare lyckades vi till slut få iväg gåsfamiljen. Hah, mig och Malin muckar man inte med, in your face gåsjävlar!

På kvällen åt vi sen blev det ett vågat kvällsbad, vi skrek hela tiden, det var svin kallt men we dit it! Årets första bad hihi. Sen sprang vi upp och kröp ner i sängen under täcket och såg på film och hade lite serious talking som spårade ur efter tag som det brukar göra för oss, men som sagt Malin vad hade Åke gjort i denna situation?

I går morse väckte en glad Malin en mindre glad Jenny klockan nio på morgonen, drog upp rullgardinen och gapade att det var strålande sol ute och att vi skulle gå ut. Det är tur att jag inte är bitter! En överenergisk Malin och en småsur Jenny gick ut och lade sig igen och tillbringade flera timmar solandes på studsmattan. Nu har jag bikinimarks på ryggen och förmodligen fem kilos övervikt efter att ha ätit mat, glass med jordgubbar, choklad, chips och allt var det var. Mihihihi vi hade mys iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback