Gårkvällen


Kvällen började bra med att jag och min darling Malin lagade mat och gjorde oss iordning inför Jonnas fest. Eftersom det, trots att det hade regnat halva dagen, var helt okej väder när vi skulle åka till stan så tänkte vi att paraplyer är för veklingar. Vi ändrade dock uppfattning när vi kom in till stan, klev av bussen och insåg att det spöregnade. Tack vare att KallemedK och Ponken1 gav oss tidernas sämsta vägbeskrivning, ägnade vi sedan den närmaste halvtimmen till att springa över en bro i regnet för att sedan tvingas springa tillbaka hela vägen igen. Malin som är ganska lättpåverkad tog god tid på sig att ta sig över bron och hade roligt för sig själv. Jag som inte är lika lättpåverkad hade svårt att se det roliga i att det spöregnade, jeansen var dyngsura och klistrade sig fast på benen, min vrickade fot höll på att ta livet av mig och vi visste inte vart vi var eller vart vi skulle. Jag insåg då igårkväll på den där bron att mitt ordförråd av fula ord är skrämmande stort och om någon främmande person hade gått förbi hade han/hon förmodligen trott att jag hade rymt från någon anstalt. När vi till slut kom fram till Jonna fick vi ägna en halvtimma åt att försöka blåsa jeansen någorlunda torra med hjälp av Jonnas minihårtork. Det gick inte. men som Sandra sa: "ähh ta en grogg, bara ni kommer igång så kommer ni inte märka att ni är blöta". Sagt och gjort. Det blev nog lite mer än en grogg, med tanke på Malins och mitt känslosamtal inne på toaletten, tur att vi inte blir överkänslosamma när vi är påverkade då ;D men Malin, du är min bästa vän in the whole world!


Summering av kvällen:


Antal…

ggr Anton föjde efter mig under kvällen pga. hans enorma förälskelse i mig: oräkneliga ggr
ggr KallemedK trotsade väder och vind för att cykla och köpa läsk till oss: 1 ggr, tappert
hockeykillar som hade bänkat sig i soffan: ett helt lag skulle jag tro
fyllestrul som bör ångras idag: om nån vet så tala gärna om det för mig, tack på förhand
ggr jag ramlade i badkaret: 1 ggr
- ggr jag fick för mig att "jag-är-käääär-i-honom": flera ggr under kvällen
- ggr jag inte fattade att det var pga. alkoholpåverkan jag trodde det: lika många ggr
ggr jag ringde till Simon utan anledning: för många ggr (förvånande, verkligen. Aldrig hänt förr.)
ggr Malin tog ifrån mig min mobil för att undvika såna små missöden: 1 ggr
ggr jag lyckades ta tillbaka mobilen: förmodligen 0 ggr eftersom det var hon som tog hem den sen
ggr fel persons hand låg på mitt lår: 3 ggr
ggr jag inte mindes hur personens hand hade kommit dit: 3 ggr
ggr vi fick stanna med bilen på vägen hem pga. illamående (nämner inga namn): ca 5 ggr




Kvällens  "hej-jag-har-inget-liv":
Anton: men vafan, står vi här på en fest och pratar om lunar?!
Ponken1 (sjukt entusiastisk): vi kan prata om msn! det är också roligt!



78776-3

Anton har just nu svårt att dölja sin besvikelse på att han inte fick någon
het natt med mig efter festen igår. Här ser ni honom, glidaren själv, när
han visar upp sitt stora vapen (tolkas bokstavligt eller inte, välj själva)
som jag enligt honom saknar intimt umgänge med


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback