Ondsint lillebror och misslyckade bakverk = Jenny & Malin i ett nötskal

Jag undrar om Malins lillebror Martin är en ondsinnad varelse förklädd till snäll lillebror. Jag såg ett avslöjande symptom häromkvällen när vi satt och åt middag. Martin berättar om hur han hade snubblat när han sprang 60 m i skolan. "jag ramlade för att jag sprang liksom för mycket framåtböjd och vevade med armarna såhääär" (livlig illustration) Malin och jag börjar skratta för att det såg så komiskt ut när han visade och folk som känner oss vet att när jag och Malin väl har börjat skratta har vi väldigt svårt att sluta. Så Martin blir putt och säger anklagande till Malin "Vad gör hon här egentligen?" (syftar på mig). Sen vänder han sig till mig och går till attack: "Vad FAN gör du här? Du bara kommer hit och tigger mat! Försvinn härifrån!" som Malin sa: "Jag förstår att du känner dig hemskt välkommen när han säger sådär."

Snart kommer Malin hiiiit :) Då ska vi se Scary Movie 3 som är ungefär min favorit film nr 7 och kanske baka också. Vi är så bra på att baka. Alla vill liksom ha våra bakverk. Förra gången vi bakade glömde vi ha i mjöl i chokladmuffinsen. Det tog en stund innan vi insåg att något var fel. Dom såg ut ungefär som resultatet efter Tjernobyl. Dom var inte ätbara insåg vi. Martin insåg tvärtom. Han åt upp alla vi inte slängde. Jag undrar om han mådde bra efteråt. Våra muffins kanske leder till dödsfall. Men det lät iallafall som om han levde förut när han svarade i telefon när jag ringde till Malin. Men skenet kan ju bedra. jag kanske är utsatt för en komplott. Jag måste undersöka det, och om våra muffins skulle lett till en olycka så måste jag undanröja alla spår efter mig och rikta ledtrådarna mot någon annan. Jag ska fundera på vem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback