we are family

trevlig stämning vid matbordet nyss. pappa är tjurig för att mamma har råkat slå ner hand prydnadsglasälg för femte gången så nu ska han sitta vid matbordet och limma ihop den för femte gången och mamma är tjurig för att hennes semester är slut imorgon. tänk om vi vore som den där reklamfamiljen istället, i den där filmen där mamman är asglad och pigg på morgonen, pappan har värsta basrösten och ungarna ler som små solar. istället låter det såhär:

- fan också, min älg nu måste jag limma den
- skit i den där älgen nu är jag trött på den
- mamma du måste ringa Irre! ring Irre nu!
- hmm du måste ringa morfar om biljetterna
- men min älg.. 
- skit i älgen!
- mamma är bara arg för att hon börjar jobba imorgon, barn. det är helt normalt
- johanna! nu är dina fötter är på min sida av bordet igen
- DINA fötter är på MIN sida!
- men måste alla prata hela tiden?! varför är det aldrig tyst här?!
- men pappa jag kan bo med Simon
- nej, JAG kan bo med simon. tänk vad skönt det skulle va, lugn och ro och bara prat IBLAND

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback