En hälsnings-lista såhär på torsdagskvällen är väl alltid trevligt

  1. Hur hälsar du oftast? "He-ej" (det blir liksom aldrig nåt hej-hej av det för jag pratar för fort)
  2. Hur hälsar du mest sällan? "goddag" känns som jag är 50 år för ung för att säga
  3. Finns det någon hälsningsfras du avskyr? "hallåja!" låter lite drygt va?
  4. Har du någon gång hälsat på någon som du inte känner? Jag hälsar på alla som bor där jag bor för det är inte så jättestort här. sen har vi ju den klassiska hälsa-på-fel-person på stan också.. och så självklart krogen eller krog-kön, där ska jag jämt prata med främlingar.
  5. Hur gör du för att komma ihåg vad människor heter efter en första hälsning? Jag är skitdålig på det. det finns flera personer som jag aldrig har memoretat namnet på och nu har det gått för lång tid för att jag ska kunna fråga.. speciellt eftersom dom verkar veta vad jag heter, då blir det ju extra pinsamt.
  6. Brukar du vända huvudet bort för att slippa hälsa på folk som du känner? Om jag verkligen, verkligen vill vara ifred så kanske. eller om det är en person jag önskar att jag aldrig känt överhuvudtaget.
  7. Hälsar du på alla dina ex? Ja det vill jag nog faktiskt säga att jag gör. kanske inte så överglatt men hälsar gör jag nog. sen går jag hem och dunkar huvudet i väggen för att jag en gång var så dum att vara ihop med den grabben.
  8. Hälsar du på alla som du har hånglat med? Nej, det brukar jag försöka undvika.. det blir
  9. Hur svarar du i telefonen? "Välkommen till medley Centralbadet det är Jenny" om jag är på jobbet haha, annars svarar jag nog med mitt namn eller "aa" om jag ser vem som ringer
  10. Hälsar du på alla som finns i din telefonbok? Dom jag träffar hälsar jag på, annars är det ju inte stor idé att ha kvar deras nr..
  11. Finns det människor som du skäms över att hälsa på? Såna jag verkligen gjort bort mig för nån gång är väl ingen höjdare.. typ en kille som jag råkade walka in on på killavdelningen på badhuset för att jag skulle hämta poletter till solariet och så var han helt naken och skämdes som fan och nu känns det lite jobbigt varje gång han kommer och ska träna eftersom jag har sett hans.. ehh.. ja.
  12. Vad tycker du om att hälsa? det känns ganska naturligt..eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback