Sluuut på helgen

igår var trevligt, började med lite personalfest på badhuset, vi åt pizza, badade i bubbelpoolen, åkte rutschkana i äventyrsbadet och plågade oss (läs: mig) i ångbastun vilket visserligen är skönt och säkert precis så renande för huden som det sägs, men att komma ut därifrån efter en stund är nästan skönare.. sen skulle alla tjejerna göra iordning sig vilket tog sin lilla tid, sen tog vi kareoke taxi till palace, sofie sjöng för fulla muggar i framsätet. i kön på palace blev jag lite orolig ett tag pga min ringa ålder, vi stod på gästlistan allihopa men jag är ju bara 18, men det gick galant iaf.

kanske kände mig lite ung mot de som var ganska mycket äldre, men å andra sidan anna som är 25 kände sig gammal sa hon, så det jämnar väl ut sig. ändå lite skönt att folk var lite äldre som omväxling, på ett sätt, eftersom folk som är typ -90 numera slinker in på otten.. jag menar det finns ingenstans man kan gå i den här stan där inte folk är yngre. privatfester är ingen idé längre, man har aldrig kul på såna nu eftersom dom flesta går typ i nian och man känner sig tio år äldre, gift med hus och barn och vovve fastän man inte är det.. man känner sig bara äldre, man tycker inte att samma saker är roliga och jag antar att det kommer bli ännu mer så efter gymnasiet..

när jag tänker efter så har jag inte kontakt med knappt nån som är yngre än -88 längre, bara ett fåtal som man inte tänker på att dom är yngre, men många har man har liksom ingenting gemensamt med längre, jag jobbar och har börjat planera framtiden, det känns inte aktuellt längre att bara dra runt och inte veta vilken fest man hamnar på eller vad det är för folk, det handlar inte om att det är för att man har stadgat sig eller tofflar eller är tråkig, bara att det känns som man är förbi det stadiet.. man har redan varit där själv och det är inte kul att gå tillbaka..

det är inte så att jag inte fortfarande vill gå ut eller festa, men det känns som jag har kommit in i en period där jag bara vill skapa nån sorts stabilt liv, sköta jobbet, jobba mer så småningom, bli klar med gymnasiet, vara nöjd med mina betyg, klar med körkortet.. jag vill ha en ordentlig grund, jag är mer nära att bli vuxen än jag är beredd på när tryggheten med skola och studiebidrag är slut snart och jag orkar inte och vill inte hålla på och leka yngre än jag är och bara strunta i sånt och bara bry mig om att festa o "ha kul" hela tiden, det funkar för vissa men inte för mig längre..

det blev ett långt inlägg, nu ska jag plugga naturkunskap och se vad mitt huvud kan om genetik. ciao!

jag måste bara skriva.. S, du är det underbaraste jag vet, jag behöver ingenting annat när jag har dig nära, jag har hittat rätt nu och jag vet att det är så. du är min trygghet och du hjälper mig att förändra mig och vara sån jag vill vara <3

Kommentarer
Postat av: Gelix

Det var kul. Först tänkte jag "Va?! Går folk till Otten fast att de är 90 år?", sedan insåg jag att du menade "födda 90".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback