just another sunday

jobb hela dagen, en typisk helg på badhuset ser ut ungefär såhär:
två mindre stölder, en kille som hoppat i grundan med huvet först (smart!) kommer och ber mig om ett plåster, näsan är förmodligen knäckt, han blöder ur världens jack mitt på näsryggen och han måste få skjuts till akuten. en hel väggspegel har åkt i golvet inne på tjejernas, glas över hela golvet. två borttappade småflickor, hysteriskt letande. ungarna får skäll av mamman för att dom stuckit iväg. håll koll på era kids istället säger jag. jag är dötrött, mördarpasset på helgen, 9 - 18.30 är inte det roligaste. 

tommy och jag hade lite krig förut för att muntra upp oss. han sprutade vatten på mina byxor, jag kontra med att hälla ett helt glas i knät på honom, han tömde sin vattenflaska på min tröja. då slängde jag glass-maräng-klet från barnkalaset på honom. då tröttnade han.

efter jobbet åkte jag och handlade på maxi, men inte hade dom den mjölken jag skulle ha, nejdå. köpt kvällsmat iaf, snart kommer simon så ska vi äta och se film och sova tidigt hoppas jag. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback