tålamod är en dygd

igår när jag hade kassan mötte jag flera minst sagt roliga människor, t ex en tant som knappt kunde nån svenska som stod vid kassan och envisades om att jag skulle ge henne ett papper så hon kunde gympa i vattnet. jaha du vill ha en biljett till vattengympan, men den är tyvärr fullbokad så jag har inga biljetter kvar, plus att du har inte betalat inträde för gruppträning, du får ringa tidigare och boka nästa gång säger jag till henne. nej nej inte boka! säger hon. varpå jag fortsätter, jo man måste boka dom passen för annars finns det inga platser kvar. Okej okej, ge mig papper! säger hon igen. sen står hon kvar i säkert en kvart och fattar fortfarande inte att det är fullbokat. då kändes det liite jobbigt för hon såg så depp ut till slut och där stod jag och försökte förklara med teckenspråk istället.

sen kom det en kvinna som ville kolla hur mycket som fanns kvar på hennes sons kort, det var bara det att kortnumret fanns överhuvudtaget inte, hennes son var inte registrerad och det fanns inget kort på henne heller. där gick en kvart på att försöka förklara det. ja håhåjaja, tålamod tålamod.

nu ska jag äta lite frukost och sen åka in och jobba. hinna träna ikväll också, segt bara att komma så sent hem då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback