hur länge ska man orka?

jag blir så trött på min mage, varför kan den inte bara funka som normala magar? från och med idag blir det fiberreducering igen, började så smått att öka med grönsaker osv den här veckan men det går fan inte, jag mår skit. har så jävla ont i magen och allt känns så fruktansvärt hopplöst. jag förstår verkligen människor som helt slutar ha nåt socialt umgänge för det enda man vill är att ligga hemma och tjuta. varför ska jag gå ut, åka iväg, träffa vänner? min mage förstör ju ändå allt. jag är så jävla trött på att varje dag tänka igenom exakt vad jag kan äta, hur dags jag kan äta, hur jag kommer må nästa dag, om jag ska börja tidigt och hur jag kommer orka timmarna efter frukost då, inte kunna äta borta hos andra för jag vet inte hur jag kommer klara maten dom lagar, om det är laktos i, om det är nåt annat i som jag kommer må dåligt av...

allt är ju en enda stor oro hela tiden. ska jag behöva ha det såhär resten av livet? så nu vet ni alla mina vänner varför jag aldrig orkar göra nåt och varför jag alltid stannar hemma istället när det är sagt att man ska ses. får väl börja leva när jag blir bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback